- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje – vėl eismo pokyčiai. Tikėtina, kad ateityje pagrindinėje Žvėryno gatvėje bus galima važiuoti ne 50 km/val. greičiu, o 20–30 km/val. LNK žurnalistas klausė gyventojų, ką jie apie tai mano.
„20–30 km/val. yra greitis, nežinau, eit turbūt greičiau galima labai pasistengus“, – sakė gyventojas.
„Iš tikrųjų, skubam į darbus ir panašiai, tai tas, manau, kamščių susidarymas dar labiau pakenktų mums. Tikrai čia nėra ta gatvė, kur jau būtų pirmo būtinumo mažinti tą mašinų greitį“, – kalbėjo moteris.
„Aišku, kad nereikėtų, 20 km/val., kaip ir pėsčiomis vaikščioti. Tikrai ne“, – teigė praeivė.
Tik vienas kalbintas vairuotojas mano, kad Kęstučio gatvėje Žvėryne reikėtų važiuoti lėčiau, nei leistina dabar.
„30–40 km/val. maksimum, gal. Vis tiek čia žmonės. Pėsčiųjų perėjų daug, bet žmonės perbėga per gatvę, tai aš manau, kad nelabai gerai būtų 50 km/val. čia važinėti“, – savo nuomonę išsakė gyventojas.
Beveik visas Žvėrynas patenka į vadinamąją ramaus eismo zoną, tačiau tokių zonų Vilniuje planuojama įrengti net 14. Jos atsiras įvairiose miesto vietose, pakliūna ir beveik visas Antakalnis, didelė dalis Naujamiesčio.
Tačiau šias zonas skeptiškai vertina ne tik kalbinti vilniečiai, bet ir miesto opozicija.
„Tose vietose, kur neseniai išdygo nekilnojamojo turto objektai ir turtingesni žmonės nusiperka būstą, jie nori ramiai gyventi. Panašu, kad dabartinė miesto valdžia tiesiog atliepia jų poreikį ir tuose prestižiniuose rajonuose mažina greitį, tam, kad žmonės nelakstytų“, – teigė Aleksandras Nemunaitis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pasak A. Nemunaičio, dėl šių ramaus eismo zonų mieste padidės ir kamščiai, ir tarša.
„Taip, kaip mes matom didelius kamščius didžiosiose gatvėse, tai dabar matysime ir mažosiose gatvėse. Imant tada iš tos CO2 emisijos, reiškia, jeigu Vilnius siekia būti žaliuoju miestu, tai didinti CO2 išmetimą, man atrodo, yra visiškai neprotinga“, – akcentavo A. Nemunaitis.
Tačiau miesto valdžia turi ir kur kas ambicingesnių planų. Siekiama, kad 2030 m. vilniečiai keliautų subalansuotai ir darniai. Tai reiškia, kad daugiau kaip du trečdaliai kelionių vyktų ne automobiliais.
Opozicija įsitikinusi, kad šis planas yra visiškai utopinis.
„Matom, kad per tris paskutinius metus keliavimas automobiliais padidėjo, o keliavimas pėsčiomis sumažėjo 8 proc. Tai reiškia, jie gali kelti kokius nori planus“, – sakė A. Nemunaitis.
Urbanistikos ekspertai supranta, kad vairuotojų įpročius keisti sunku, tačiau sostinėje po truputį teks priprasti prie vis mažiau draugiškų sąlygų automobiliams.
Ramaus eismo zonos turėtų atsirasti po metų, tačiau kokie pakeitimai konkrečioje zonoje bus daromi, priklausys ir nuo vietos gyventojų nuomonės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Savickas „Teltonikai“ pažadėjo greitai spręsti statybų Liepkalnyje problemas1
Ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas sako pažadėjęs vieno langelio principu spręsti aukštųjų technologijų įmonės „Teltonika“ plėtojamo aukštųjų technologijų parko gamyklų Vilniuje, Liepkalnyje statybos...
-
Vilniaus rajonas toliau tvarkosi: palikti neprižiūrimi automobiliai bus nutempiami
Nuo 2025 m. sausio 1 d. Vilniaus rajono savivaldybėje pradedama taikyti nauja tvarka – bendrojo naudojimo vietose neprižiūrimos ar neeksploatuojamos transporto priemonės bus nutempiamos. ...
-
Dėl stipraus vėjo du lėktuvai vietoj Vilniaus oro uosto leidosi Kaune1
Dėl itin stipraus vėjo pirmadienį du lėktuvai negalėjo nusileisti Vilniaus oro uoste ir leidosi Kaune, sako Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas. ...
-
Prieššventinės automobilių spūstys: kaip sostinėje valdomi eismo srautai?
Prieššventinės automobilių spūstys kankina ne tik gyventojus. Darbo padaugėja ir policijai, ir draudikams. Praeitos savaitės pradžia Vilniuje buvo pažymėta 11 avarijų. Vilnius turi išmanų Eismo valdymo centrą, tačiau jis nėra ...
-
Savivaldybei vėl nepavyko pasiekti buvusių Lazdynų baseino rangovų turto arešto
Vilniaus savivaldybei vėl nepavyko pasiekti daugiau nei 10 mln. eurų vertės buvusių Lazdynų baseino statybos rangovų turto arešto. ...
-
Vilniuje lankosi ECB vadovė Lagarde ir EK vicepirmininkas Dombrovskis
Pirmadienį Vilniuje lankosi Europos Centrinio Banko (ECB) vadovė Christine Lagarde (Kristin Lagard) bei už ekonomiką atsakingas Europos Komisijos (EK) vicepirmininkas Valdis Dombrovskis. ...
-
Skundai dėl socialinio būsto gyventojų – tikri faktai ar išankstinės nuostatos?
Šiemet Vilniaus savivaldybė įsigijo apie 50 socialinių būstų. Butus miestas perka daugiabučių rajonuose, kuriuose gyvena vidurinės klasės vilniečiai. Vis dėlto kaimynai dažnai tuo nesidžiaugia. Vieno tokio daugiabučio gyventojai institucij...
-
Savivaldybė: išplėtus saugomą Šnipiškių vietovę, statybos galimos išlaikant jos vertybes1
Nekilnojamojo turto (NT) vystytojams grasant teismais dėl išplėstos saugomos Šnipiškių teritorijos, Vilniaus miesto savivaldybė teigia, kad statybos čia gali vykti išsaugant nustatytas vietovės vertingąsias savybes. ...
-
Prezidentūros kieme – koncertas: pasirodys Vokietijos karinio orkestro pučiamųjų ansamblis
Pirmoji ponia Diana Nausėdienė kviečia visus vilniečius ir miesto svečius į advento ir kalėdinių giesmių ciklo „Kalėdų skambesys atviroje Prezidentūroje“ koncertą. ...
-
Sostinės savivaldybė pradės konsultacijas dėl ramaus eismo zonų nustatymo
Vilnius iki 2027 metų planuoja įvesti 14 ramaus eismo zonų, dėl to artimiausiu metu bus pradėta konsultacija su gyventojais. ...