Premjerė Ingrida Šimonytė su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu antradienį aptars europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ projekto eigą, vėluojančius darbus.
Panevėžio rajono gyventojai kol kas atsargiai, bet švenčia pergalę. Jiems pavyko išsikovoti, kad tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ nebūtų paaukoti jų namai.
Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojos, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas nemano, kad šalyje ilgalaikėje perspektyvoje dar reikėtų turėti rytietiškas geležinkelio vėžes. Anot jo, šiuo metu yra perkama LTG architektūros studija, kuri padės atsakyti į klausimą, kaip vėžės turėtų keistis.
Kelios dešimtys Panevėžio miesto ir rajono gyventojų nepritaria europinės vėžės „Rail Baltica“ projekto rengėjų siūlomam geležinkelio mazgo sprendiniui su tarptautine keleivių stotimi vakarinėje miesto dalyje bei papildomu miestą kertančiu beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožu.
Ketvirtadienį Panevėžio savivaldybėje visuomenei bus pristatyta europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ plėtra bei suplanuota infrastruktūra regione.
Vyriausybė trečiadienio pasitarime pritarė, kad būtų rekonstruojama geležinkelio atšaka Pajuostyje, šalia Panevėžio, skirta čia planuojamai įrengti karinei aviacinio kuro bazei.
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius aiškina, kad Regionų partijos pirmininko Jono Pinskaus šią savaitę paviešintas siūlymas nutiesti 300 kilomtetrų plačią vėžę nuo šiaurinės Ukrainos sienos per Lenkiją iki Lietuvos yra diskutuojamas nuo karo pradžios, tačiau susitikimo Kyjive metu jis buvo atgaivintas. Pasak jo, diskusijose tarp Ukrainos ir Lietuvos siekiama išsiaiškinti, koks būtų geriausias būdas išvežti produkciją iš Ukrainos ir atnaujinti susisiekimą su ja.
Lietuvos susisiekimo ministras tikisi susitarti su Europos Sąjunga dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ finansavimo. Marius Skuodis sako taip pat tikintis, kad projektas bus įgyvendintas numatytu laiku.
Pradėti prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai, BNS patvirtino projekto generalinės rangovės, Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdomos geležinkelių tiesimo ir remonto įmonės „Vitras-S“ vadovas.