- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Smiltynės jachtklubo atgimimo epopėja ir toliau skendi migloje. Skambūs pažadai, kad už 4,3 mln. eurų rekonstruotas objektas atvers duris jau šį savaitgalį startuosiančios "Baltic Tall Ships" regatos metu, veikiausiai buvo nepagrįsti. Paaiškėjo, kad veiklą bus galima pradėti tik įsteigus Smiltynės uostą, o tam trūksta Vyriausybės nutarimo.
Smiltynės jachtklubo atgimimo epopėja ir toliau skendi migloje. Skambūs pažadai, kad už 4,3 mln. eurų rekonstruotas objektas atvers duris jau šį savaitgalį startuosiančios "Baltic Tall Ships" regatos metu, veikiausiai buvo nepagrįsti. Paaiškėjo, kad veiklą bus galima pradėti tik įsteigus Smiltynės uostą, o tam trūksta Vyriausybės nutarimo.
ES milijonai gyvybės neįpūtė
Uostamiesčio buriuotojų akys jau nuo pavasario klausiamu žvilgsniu sminga į kitapus marių esantį objektą. Tačiau į uostelio rekonstrukciją įmerkti ES milijonai eurų be veiklos stovėjusiame jachtklube gyvybės neįpūtė.
Regatos organizatoriai pripažįsta, kad šių metų regatos renginių net nenumatė Smiltynėje.
"Kad tuščia tai vieta. Pagal tai, kas matyti, nėra jokių simptomų, kad ten kas nors veiktų. Mes suplanavome taip, kad laivai tilptų šiame krante. Aišku, nepatogumų bus, nes Pilies uoste vietų labai trūksta", – kalbėjo regatos uosto dalies koordinatorius Kipras Paldauskas.
Pažvelgę į Smiltynę, kaip į beviltišką reikalą, regatos rengėjai tikina, kad, veiks jachtklubas ar neveiks, renginys vis tiek įvyks.
"Šis renginys nėra didelio formato. Tačiau šio objekto atidarymo laukia labai daug žmonių. Nepaisant kritikos ir pastabų dėl projektavimo, jachtklubas yra reikalingas miestui", – kalbėjo K.Paldauskas.
Tarptautinės didžiųjų burlaivių regatos "Baltic Tall Ships Regatta 2015" starto uostu tapsiančioje Klaipėdoje laukiama daugiau nei 20 įspūdingų laivų, pusė kurių – didieji, A ir B klasėms priskiriami burlaiviai.
Tarp jų ir pats didžiausias Lenkijos burlaivis – 108 m ilgio "Dar Młodzieży".
Lietuvai šių metų regatoje atstovaus trys laivai – jachta "Lietuva", škuna "Brabander" ir Visagino buriuotojų klubui atstovaujanti jachta "Tineke".
Laivų daugėja, vietų nėra
Pilies uosto vadovas Vilius Bartusevičius tikino, kad labai daug buriuotojų dėl vietų stygiaus jau daug metų suka galvas, kur dėti savo laivus.
"Regatos metu vietiniai galėtų bent į Smiltynę savo laivus perkelti. O dabar žmonės turi daug rūpesčių – kas į Uostadvarį, Šilutę, Nidą turi išgabenti jachtas. Vietų katastrofiškai trūksta. Kasmet laivų vis daugėja, o juos laikyti vietų nėra", – pastebėjo uostelio vadovas.
K.Paldauskas nuogąstavo, kad Smiltynės jachtklube įsisenėjęs sąstingis gali tęstis ir visą buriavimo sezoną.
"Tai jau būtų blogiau. Investuotos lėšos, o jachtklubas neveikia. Viskas lūžta, dėvisi. Šį pavasarį girdėjome, kad sandėliukus kažkas išplėšė. Juk tai turtas, paliktas likimo valiai", – pastebėjo K.Paldaukas.
Privalo įsteigti uostą
Smiltynės jachtklubą valdanti viešoji įstaiga Klaipėdos jachtklubas privalėjo pasirūpinti, kad uostelis gautų visus leidimus veiklos pradžiai.
Viešoji įstaiga perpus priklauso Klaipėdos savivaldybei ir privačiai įmonei "Dommo Nerija".
Kol kas neaišku, ar tai, kad privati įmonė dalyvauja uostelio valdyme, netaps kliūtimi gauti vidaus vandenų uosto statusą. Klaipėdos valdininkai tikino pirmą kartą susidūrę su tokio pobūdžio problema.
Jachtas Smiltynėje bus galima priiminėti tik tokiu atveju, kai bus įsteigtas penktasis šalyje vidaus vandenų uostas – Smiltynės uostas.
Šiuo metu yra įregistruoti keturi vidaus vandenų uostai – Pilies jachtų, Kauno žiemos vandenų, Uostadvario vidaus vandenų ir Nidos keleivinis vidaus vandenų.
Smiltynės jachtklubui vadovaujančios viešosios įstaigos Klaipėdos jachtklubo praėjusį penktadienį pateiktas prašymas bent laikinai atverti duris buriuotojams taip pat veikiausiai bus atmestas.
Laikinai atidaryti uostą šalyje nėra įmanoma.
Koją kiša statusas
Klaipėdos jachtklubo direktorius Edgaras Statkus tikino, kad visi reikalingi dokumentai dėl leidimo vystyti veiklą yra pateikti Saugios laivybos administracijai.
"Labai tikiuosi, kad iki penktadienio mes gausime teigiamus atsakymus. Dėjome daug pastangų, kad uostelis pradėtų veiklą. Jaučiame labai didelį buriuotojų susidomėjimą. Iš tiesų regatos metu dalis klaipėdiečių jachtų galėtų persikelti į mūsų uostelį. Bent aš turiu vilčių, kad mums pavyks startuoti", – situaciją komentavo E.Statkus.
Smiltynės jachtklubo operatoriaus konkursą laimėjusios vilniečių įmonės "Solarstreet" vadovas Gediminas Meškauskas taip pat žadėjo, kad uostelis netrukus oficialiai atvers duris klientams.
"Ruošiamės veiklos pradžiai. Startuoti galime bet kada, reikia tik leidimų. Ieškome darbuotojų, sargų, – reikia saugoti, prižiūrėti infrastruktūrą. Juk viską čia plėšia", – pasakojo vos kelias dienas direktoriaus pareigas einantis G.Meškauskas.
Įmonės vadovas tikino, kad šiuo metu tvarkoma elektros instaliacija, komunikacijos.
"Viskas ims funkcionuoti, todėl reikia saugoti turtą. Aš manau, kad esame konkurencingi klientams. Į Pilies uostą jachtoms gali būti nepatogu plaukioti dėl pasukamo tiltuko. O pas mus patogesnis patekimas, nereikia derintis prie tilto sukiojimo. Paslaugų kainos dar derinamos, nesiskirs jos nuo kitų siūlomų paslaugų įkainių. Jei atsirastų kempingas, klientams būtų patrauklu, nes palapinės nacionaliniame parke nepasistatysi ", – tarstelėjo G.Meškauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre1
Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį3
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...