- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnai naujų padangų pirkėjai susimąsto, ar verta pirkti prieš kelis metus pagamintas padangas, jei tokį variantą pasiūlo pardavėjas? Kalbant apie padangų amžių visi pagrindiniai gamintojai išskiria dvi absoliučiai skirtingas situacijas: kai naujos padangos tiesiog sandėliuojamos ir kai padangos yra eksploatuojamos.
Šios situacijos yra praktiškai nesulyginamos pagal destrukcinį poveikį, kurį patiria padangos, todėl vertinant padangų senėjimą labai svarbu atskirti kalendorinio padangos amžiaus (pagaminimo data) daromą poveikį nuo eksploatavimo metu atsirandančių pokyčių (fizinį ir cheminį sudedamųjų dalių senėjimą nuo pokyčių nulemtų važiavimo metu veikiant apkrovai bei kintant temperatūrai).
Remiantis temperatūros poveikiu cheminėms reakcijoms, visame pasaulyje garsus padangų gamintojas „Michelin“ teigia, kad vienerius metus naudota padanga, nuvažiavusi 19 tūkstančių kilometrų „paseno“ tiek pat kiek ir 17 metų sandėliuota 21 laipsnių temperatūroje padanga. Kitaip tariant, naudojama padanga kas tris savaites „pasensta“ tiek, kiek ir per vienerius metus sandėliuojama padanga, o 35 proc. per mažai pripūsta padanga jau per savaitę nusidėvi daugiau negu metus sandėliuota padanga.
Siekiant įvertinti lengvųjų automobilių padangų eksploatacinių savybių pokyčius „Michelin“ kartu su autoritetingomis organizacijomis (pavyzdžiui, ADAC) per pastarąjį dešimtmetį atliko keletą testų lygindami įvairaus amžiaus (nuo 1 iki 4 metų) padangas. Vertinant padangų ilgaamžiškumą ir patvarumą nebuvo nustatyta jokių esminių skirtumų tarp naujesnių ir senesnių padangų. Taip pat jokių reikšmingų skirtumų neužfiksuota ir rezultatuose ant šlapios ir sniegu padengtos dangos.
Visgi naujų padangų sandėliavimo trukmės eskalavimas – mėgstamas marketingo triukas bandant suvilioti pirkėjų dėmesį. Ypač mažesni padangų pardavėjai Lietuvoje dažnai skelbiasi, kad jų parduodamos padangos yra nesandėliuotos ir nuo pagaminimo momento praėjo tik keli mėnesiai, tad nors jos ir brangesnės, bet žymiai geresnės nei konkurentų.
Didžiausios Lietuvoje padangų prekybos įmonės „Egzotika“ savininko, žinomo lenktynininko, Roko Lipeikos teigimu, „tai ypatingai keistas tik Lietuvos rinkoje labai nesąžiningai išpūstas mitas, kuriuo nepagrįstai gąsdinant vairuotojus siekiama įgauti konkurencinį pranašumą“.
Šiuos žodžius esą patvirtina ir didžiausių pasaulyje padangų gamintojų „Bridgestone“ ir „Michelin“ teikiami garantiniai įsipareigojimai – visoms šių kompanijų padangoms suteikiama 10 metų garantija nuo pagaminimo datos. Neverta abejoti, jog tokie žinomi gamintojai ypatingai saugo savo reputaciją, tad jokiais būdais nesuteiktų tokios trukmės garantijos, jei sandėliavimo laikotarpiu, kaip kad teigia kai kurie nesąžiningi prekybininkai, blogėtų padangų būklė.
Vienintelis atvejis, kuomet pagaminimo data gali turėti reikšmės – tai perkant padėvėtas padangas. Šiuo atveju padangos amžius leidžia bent teoriškai nuspėti, kiek laiko padanga galėjo būti eksploatuota. Kaip matysime iš tolimesnės analizės, eksploatacijos metu patiriamos apkrovos yra tokios didelės, kad naudojimo laikotarpis tampa svarbiu rodikliu. Tačiau net ir padėvėtų padangų atveju vien pagaminimo data didelio aiškumo nesuteikia, mat yra visiškai nežinomos ankstesnės padangos eksploatavimo sąlygos: visiškai netinkamai naudojama padanga jau per kelis mėnesius gali patirti tokius pažeidimus, jog nelieka jokių garantijų, kiek ji dar kilometrų tarnaus.
Vairuotojai iš esmės turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad jų saugumas daug labiau priklauso nuo padangos priežiūros ir naudojimo sąlygų visą eksploatavimo laikotarpį, nei nuo naujų padangų sandėliavimo amžiaus.
Apibendrinant, renkantis naujas padangas, iš esmės neverta nerimauti dėl naujų padangų amžiaus, o verčiau atkreipti dėmesį į tokius patarimus:
- Rinktis iš visame pasaulyje garsių padangų gamintojų. Jie turi didelę patirtį gaminant kokybiškas padangas, preciziškai saugo savo gerą vardą ir turi daug laisvų resursų investicijoms į mokslinius tyrimus, kurie padeda pasiekti aukščiausią įmanomą padangų kokybę. Didieji gamintojai per daugelį metų taip ištobulino padangų pagaminimo kokybę, jog garantuoja, kad net ir po kelių metų nuo pagaminimo momento padangos prekybininkus pasiekia puikios būklės ir tinkamai tarnaus visą eksploatacijos laiką.
- Padangas įsigyti iš patikimų ir žinomų pardavėjų. Viena vertus jie taip pat saugo savo gerą vardą, tad atidžiai renkasi padangų gamintojus bei produkcijos transportavimo ir saugojimo sąlygas, kitą vertus pasiekiamos didesnės apyvartos leidžia pirkti padangas dideliais kiekiais, dėl ko gauna papildomas nuolaidas iš gamintojų, o tai suteikia galimybių mažinti kainas pirkėjams. Be to, keičiantis sezonams dauguma gamintojų turi neišparduotus likučius ir jie tampa dideliu „galvos skausmu“, mat reikia atlaisvinti sandėlius naujo sezono padangoms. Tad šiuos likučius mielai išparduoda padangų pardavėjams su didelėmis nuolaidomis. O tokiais pasiūlymais gali pasinaudoti tik didieji pardavėjai, turintys pakankamas sandėliavimo patalpas, kuriose padangos saugiai laukia naujojo pardavimų sezono.
- Perkant padangas atidžiai apžiūrėti jų paviršių. Nepriklausomai nuo padangų amžiaus, visada pirkdami padangas įvertinkite jų išvaizdą – ar gumos paviršiuje nesimato smulkių įtrūkimų, nėra spalvos pokyčių ar neaiškių dėmių, o taip pat, ar padangos paviršius nepraradęs elastingumo. Jeigu padanga atrodo idealiai, sukti galvos bent jau dėl padangos pagaminimo datos neverta – ji buvo kokybiškai pagaminta ir tinkamai sandėliuota, tad fizikinės savybės bus tokios, kokios ir buvo iš karto po pagaminimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...