„Via Lietuva“ kitų metų pradžioje spręs dėl e. tollingo konkursų likimo

Apeliaciniam teismui paskelbus, jog kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, kūrimo konkursą bendrovė „ProIT“ laimėjo teisėtai, o Klaipėdos apygardos teismui pripažinus neteisėtu valstybinių kelių valdytojos „Via Lietuvos“ sprendimą skelbti kitą – jos nuomos konkursą, bendrovė kitų metų pradžioje ketina apsispręsti, ką daryti toliau. 

Pasak „Via Lietuvos“ vadovo Mariaus Švaikausko, šiuo metu svarstoma, ką daryti su teismuose įstrigusiu sistemos nuomos konkursu – skųsti teismo sprendimą ar konkursą apskritai nutraukti.

„Turėsime skųsti arba nutraukti antrąjį (nuomos – BNS) pirkimą. Tuo pačiu dabar galvojame alternatyvas, ką daryti su pirmuoju teismu. Nes pirmojo pirkimo (sistemos kūrimo – BNS) byloje nustatytas laimėtojas („ProIT“ – BNS), kuris yra turbūt dukart įtrauktas į nepatikimų įmonių sąrašą“, – Seimo Biudžeto ir finansų komitete trečiadienį kalbėjo Marius Švaikauskas.

„Per šitas artimiausias savaites pasitarę ir su ministerija spręsime apie galimybes tęsti arba pirmąjį, arba antrąjį pirkimą. Arba išeiti į alternatyvių priemonių darymą, kad 2026 metais turėtume e.tollingo sistemą“, – kalbėjo „Via Lietuvos“ vadovas.

Vėliau M. Švaikauskas BNS teigė, kad sprendimai dėl alternatyvų įvertinus teismų nutartis turėtų būti priimti 2025 metų pradžioje.

Per šitas artimiausias savaites (...) spręsime apie galimybes tęsti arba pirmąjį, arba antrąjį pirkimą. Arba išeiti į alternatyvių priemonių darymą, kad 2026 metais turėtume e.tollingo sistemą.

„Šiandien turime tokią situaciją, kada yra pirmo konkurso (sistemos kūrimo – BNS) teisminis sprendimas ir kurį turėtume svarstyti ir vertinti, tada antrojo konkurso (sistemos nuomos – BNS) sprendimas. (...) Bet kokiu atveju mes turime 2026 metų sausio 1 dieną turėti sistemą“, – BNS trečiadienį teigė M. Švaikauskas.

„Įvertinsime teismų sprendimus ir metų pradžioje pasakysime, kokios yra tos galimos alternatyvos, kad turėtume sprendimą“, – pridūrė jis.

„Via Lietuvos“ vadovas patvirtino, kad viena iš alternatyvų – susisiekimo ministro Eugenijaus Sabučio anksčiau minėta galimybė e. tollingo diegimą perimti ministerijai.

„Gali būti, kad ministerija gali vykdyti tam tikras pirkimo procedūras, bet kartu pavedant ir „Via Lietuvai“ prisidėti prie tų procedūrų vykdymo“, – sakė M. Švaikauskas.

Apeliacinis teismas praėjusią savaitę paskelbė, jog laikinai sustabdytą sistemos kūrimo konkursą laimėjusi „ProIT“ laimėtoja pripažinta teisėtai.

Tuo metu Klaipėdos apygardos teismas gruodžio 10 dieną „ProIT“ prašymu pripažino neteisėtu „Via Lietuvos“ sprendimą skelbti e. tollingo nuomos konkursą.

„Via Lietuva“ Klaipėdos teismui teigė, kad pirmuoju konkursu siekta sistemą sukurti ir nusipirkti, o antruoju – tik išsinuomoti, todėl pirkimai yra skirtingi. Savo ruožtu „ProIT“ teismui aiškino, kad nuomos terminas būtų ypač ilgas – 5 metai, todėl sistemų naudojimo terminai persidengtų.

Abu teismų sprendimai dar gali būti skundžiami.

„ProIT“ 2021 metais į nepatikimų tiekėjų sąrašą įtraukė tuometinis Statistikos departamentas (dabar – Valstybės duomenų agentūra), šį rudenį – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM).

Dėl ilgų teisminių ginčų užtrukus naujos e. tollingo sistemos diegimui „Via Lietuva“ rugpjūčio pabaigoje paskelbė konkursą, kurio laimėtojas nuomotų jau sukurtą sistemą.

Gruodį Seimas nusprendė, kad e. tollingas Lietuvoje pradės veikti 2026 metų sausio 1-ąją – pusmečiu vėliau nei buvo numatyta iki tol.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių