Ministerija siūlo atsisakyti dalies ieškinio dėl Mobilumo paketo

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo atsisakyti dalies Lietuvos ieškinio Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT) dėl pernai priimto vežėjų veiklą ES reglamentuojančio Mobilumo paketo.

Pavyzdžiui, siūloma atsisakyti reikalavimo nedrausti vilkikų vairuotojams ilsėtis vilkiko kabinoje.

„Labai svarbu, kad darbdavys užtikrintų, jog kas savaitę vairuotojai ilsėtųsi ne transporto priemonės kabinoje, o tai darytų tinkamomis ir higienos normas atitinkančiomis sąlygomis“, – BNS sakė ministrė Monika Navickienė.

Ministerija taip pat siūlo neginčyti reikalavimo vilkikų vairuotojams kas keturias savaites grįžti į gyvenamąją vietą ar įmonės veiklos centrą, nes Europos Komisija yra pasisakiusi, jog tai yra tik rekomendacija.

Siūlymus ministerija teiks Vyriausybei, kuri ir priims galutinį sprendimą.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau yra sakęs, kad Lietuva pasisako už darbuotojų sąlygas gerinančias paketo nuostatas, tačiau prieštarauja įpareigojimui vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.

Šį Mobilumo paketo reikalavimą jis vadino protekcionistiniu bei prieštaraujančiu žaliojo kurso nuostatoms.

Įpareigojimą vilkikus periodiškai grąžinti į registracijos šalį kritikavo ir Europos Komisija, teigusi, jog tokia taisyklė didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.

Lietuva yra pateikusi ieškinius ES Teisingumo Teismui (ESTT) dėl kai kurių Mobilumo paketo nuostatų. Šių metų kovą Lietuva taip pat prisijungė prie kitų šešių šalių bylų ESTT.

Be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštaravo dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakako blokuoti sprendimą.

Pastarosios šalys balandį dar kartą paragino transporto eurokomisarę Adiną Valean atnaujinti diskusijas dėl Mobilumo paketo peržiūros, atkreipiant dėmesį į vilkikų grąžinimo nuostatą ir kabotažo ribojimus.

Mobilumo paketą iniciavę Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Dalis naujojo paketo taisyklių įsigaliojo pernai, kita dalis, įskaitant vilkikų grąžinimą į registracijos šalį, turėtų įsigalioti 2022 metų vasarį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių