- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baltijos šalių nesutarimų dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ neliko, teigia Seimo Europos komiteto pirmininkė. Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė sako, kad projekto svarba Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje vertinama vienodai.
„Anksčiau, jeigu būdavo tam tikro požiūrio išsiskyrimo tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos, jeigu mums atrodydavo, kad gal jos stokodavo tam tikro judėjimo į priekį, tai dabar tikrai panašu, kad politiniame lygmenyje matomas labai kryptingai ir vieningai projekto svarbos klausimas (...). Tikrai yra pajudėjęs nemenkai projektas ir, man atrodo, ypatingai svarbus tarpvalstybinis sutarimas“, – BNS sakė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.
„Yra supratimas visų šalių judėti į priekį. Tikimės, kad neatsitiks kažkokie nenumatyti dalykai, kurie galėtų sulėtinti šį projektą“, – pridūrė ji.
Parlamentinę „Rail Baltica“ projekto kontrolę vykdantis komitetas trečiadienį uždarame posėdyje aptarė „Rail Baltica“ eigą. R. Morkūnaitė-Mikulėnienė sako, kad tai vienas iš nuolatinių aptarimų: „Kas keletą mėnesių aptariami postūmiai“.
Anksčiau Baltijos šalys planavo, kad „Rail Baltica“ bus nutiesta 2026 metais, valstybių pozicijos kai kuriais projekto klausimais išsiskyrė, darbai jose vyksta skirtingais tempais. Vėliau projekto pabaiga atidėta iki 2030 metų.
Anot R. Morkūnaitės-Mikulėnienės, per pastaruosius mėnesius pasistūmėta tiesiant geležinkelio linijas Lietuvoje ir Lenkijoje.
Yra supratimas visų šalių judėti į priekį. Tikimės, kad neatsitiks kažkokie nenumatyti dalykai, kurie galėtų sulėtinti šį projektą.
„Kas mums yra labai svarbu ir kalbant apie prioritetus, tai šiame projekte vienas svarbiausių dalykų – pasistūmėta taipogi šiuo klausimu per pastaruosius mėnesius“, – teigė komiteto vadovė.
Jos manymu, Lietuvos teritorijoje dabar vyksta „didžiosios darbų apimtys, kurios imliausios pinigams“.
Anot R. Morkūnaitės-Mikulėnienės, iki šiol darbams Lietuvoje skirta 990 mln. eurų, o visam projektui – 2,7 mlrd. eurų. Anot jos, ateityje būtina galvoti ne tik apie Europos Sąjungos (ES), bet ir valstybės finansus projektui.
„Kiek pamenu, prieš porą metų buvo Komisijos (Europos Komisijos – BNS) atstovas šiuo klausimu, buvo kalbama, kad bus atsižvelgta ir į infliacijos dalykus ir tai, kas buvo tuo metu aktualu energetikos krizės, išaugusių kaštų akivaizdoje, tai buvo toks patikinimas, o su tuo vertinimu siejasi ir kiti įsipareigojimai. Bet, aišku, turime galvoti, ką ir savomis jėgomis pasidaryti“, – BNS sakė Europos komiteto pirmininkė.
Už europinio geležinkelio tiesimą Baltijos šalyse atsakinga bendra valstybių įmonė „RB Rail“, Lietuvoje už tai atsakinga „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“.
Oficiali gerokai pabrangusio projekto kaina neskelbiama, anksčiau skelbta, kad ji gali siekti apie 7 mlrd. eurų.
„Rail Baltica“ numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido 200 MW kaupiklius naudoti sistemos balansavimui po 2025-ųjų vasario1
Seimas pritarė, kad pernai Lietuvoje pradėję veikti 200 megavatų (MW) bendros galios elektros kaupimo įrenginiai nuo kitų metų vasario, Baltijos šalių elektros tinklus sinchronizavus su Europa, trejus metus būtų naudojami sistemos balansavimui...
-
Prezidentas įvertino 2025-ųjų biudžetą: ne žodžiais, o darbais tėvynę mylime1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad Seimo priimtas kitų metų valstybės biudžetas sudaro galimybes krašto apsaugai skirti 4 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP). ...
-
2025 metų biudžeto priėmimas Seime: įsimintiniausios citatos
Seimas antradienį priėmė 2025 metų valstybės biudžetą. Naujienų agentūra BNS pateikia įsimintiniausias parlamentarų citatas iš diskusijų. ...
-
LB prognozės: ekonomika augs, bet neramina augantis ilgalaikių bedarbių skaičius, ypač tarp jaunimo3
Lietuvos bankas (LB) pagerino rugsėjį skelbtą prognozę – anot jo, šių metų šalies bendrasis vidaus produktas (BVP) augs 2,4 proc. Rugsėjį LB prognozavo, kad ekonomika augs 2,2 proc. ...
-
LEA: pastarąją savaitę Lietuvoje išaugo vidutinės degalų kainos1
Per pastarąją savaitę Lietuvoje benzinas pabrango 0,5 proc., o dyzelinas – 0,7 proc. Kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse vidutinės degalų kainos taip pat išaugo, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Premjeras dėl Kinijos taikytų ribojimų Lietuvai: kol kas atsakymų neturiu
Premjeras Gintautas Paluckas teigia nežinantis, koks sprendimas bus priimtas dėl šiuo metu sustabdytos Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) bylos dėl Kinijos taikytų prekybos ribojimų Lietuvai. ...
-
Keičiami įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydžiai: šiuo vasaros laikotarpiu teks pakloti daugiau1
Ketvirtadienį Neringos savivaldybės taryba priėmė sprendimą pakoreguoti įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydžius. Dešimt mėnesių – nuo rugpjūčio 21 d. iki birželio 19 d. ketinama takyti mažesnius rinkliavos dydžius ir du mėnesius,...
-
Didės kanceliarijos darbuotojų algos: Seimas tam skyrė 0,3 mln. eurų1
Seimo kanceliarijos darbuotojų atlyginimai kitais metais šiek tiek padidės – parlamentarai pritarė, kad jiems papildomai būtų numatyta 300 tūkst. eurų. ...
-
Seimas balsavo vieningai: kai kuriems biudžetininkams kitąmet didės algos1
Seimui ketvirtadienį padidinus pedagogų ir mažiausiai uždirbančių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos koeficientus, sudarytos sąlygos kitąmet didėti jų algoms. ...
-
2025 metų biudžetas: kiek „į rankas“ gaus pensininkas, mokytojas, prezidentas18
Seimas po maždaug valandą trukusių svarstymų ketvirtadienį patvirtino 2025 metų valstybės biudžetą. ...