- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvai iki 2030 metų planuojant Vilniaus ir Kauno oro uostus „Rail Baltica“ geležinkelio vėže tiesiogiai sujungti bendrais terminalais, susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė sako, kad šis procesas bus baigtas laiku. Tačiau, anot jo, pati vėžės statyba dėl biurokratinių procesų prasidės ne anksčiau kaip 2028 metais.
„Planai „Rail Baltica“ sujungti Vilniaus ir Kauno oro uostus nesikeičia. (...) Aišku, visi suprantame, kad per keturių metų kadenciją to neįmanoma padaryti“, – Seimo Ekonomikos komitetui trečiadienį pristatydama „Rail Baltica“ projekto vykdymo procesą kalbėjo L. Maskaliovienė.
Anot Susisiekimo ministerijos atstovės, prieš pradedant vėžės atkarpos tarp sostinės ir Kauno įrengimą dar reikia pradėti visuomenės diskusijas ir sulaukti projekto patvirtinimo Vyriausybėje. Be to, kaip pabrėžė viceministrė, terminalų įrengimui reikės ieškoti papildomų lėšų biudžete, mat Europos Komisijos (EK) projekto finansavimas apima tik pačių vėžių įrengimą.
Dėl to laike jums atrodo, kad šiandien niekas nevyksta, bet mūsų popierinis darbas, kuris labai svarbus, (...) vykdomas ir turiu vilties, kad šiais metais mes jį pabaigsime su šita Vyriausybe.
„Visi suprantame, kad Vilnius-Kaunas („Rail Baltica“ projekto dalies – ELTA) statyba kainuos, ir ypač kainuos terminalai. Pinigų klausimas tikrai bus labai svarbus, nes pačių stočių ir terminalų „Rail Baltica“ europiniai pinigai, bent jau „Connecting Europe Facility“ (fondas – ELTA), nefinansuoja. Mes turėsime ieškoti papildomo finansavimo terminalams. Bet geležinkelio bėgiai planuojami (įrengti tokiais terminai – ELTA), kaip ir buvo planuota“, – aiškino viceministrė.
Anot L. Maskaliovienės, iki 2024 metų pabaigos ministerija planuoja patvirtinti specialųjį planą, kuriame būtų numatyti geležinkelio vėžės sujungimai ir suplanuota trasa. Plane nesikeičia ir numatyta galimybė Vilniaus oro uostą vėže pasiekti tiesiogiai, o Kauno terminalą dėl patogumo plėsti į pietinę pusę.
„Mūsų optimistinėmis prognozėmis, jeigu šiais dar spėjame specialųjį planą pasitvirtinti, galime pradėti žemės išpirkimą ir detalųjį teritorijų planavimą, paties projekto projektavimą, pati statyba galėtų prasidėti ne anksčiau nei 2028 metais“, – pabrėžė L. Maskaliovienė.
„Dėl to laike jums atrodo, kad šiandien niekas nevyksta, bet mūsų popierinis darbas, kuris labai svarbus, (...) vykdomas ir turiu vilties, kad šiais metais mes jį pabaigsime su šita Vyriausybe“, – tvirtino viceministrė.
Anot „Rail Baltica“ projekto koordinatoriaus Aurelijaus Jackaus, užbaigus šios vėžės atkarpos įrengimą 2031 m. Kauno oro uostas planuoja aptarnauti 2,4 mln. keleivių per metus, o vėžė galėtų pervežti 6 proc. visų keleivių, vykstančių į Kauno oro uostą – iš viso apie 140 tūkst per metus. Be to pasak A. Jackaus, įrengus šią vėžę pagerėtų ir pramonei svarbios Kauno laisvos ekonominės zonos (LEZ) pasiekiamumas.
Kaip birželį parodė bendrosios Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ atlikta preliminari projekto kaštų ir naudos analizė, „Rail Baltica“ projekto kapitalo išlaidos iki 2030 m. sieks apie 15,3 mlrd. eurų, tuo metu panaši analizė 2017 m. parodė 5,8 mlrd. eurų poreikį.
Kaip pranešė Valstybės kontrolė, Estijos, Latvijos ir Lietuvos aukščiausiųjų audito institucijų (AAI) atlikto bendro vertinimo duomenimis, „Rail Baltica“ projekto pažangai kyla rizika, nes per septynerius metus numatoma jo kaina išaugo keturis kartus ir, atsižvelgiant į projekto apimtį, gali susidaryti 10–19 mlrd. eurų biudžeto deficitas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nusiteikite: šventės šiemet kainuos dar brangiau
Nors už lango vis dar niūrus sausis, šiltnamiuose jau pražydo pirmosios tulpės. Gėlininkai sako, kad šiemet įprastų tulpių mažai – žmonės ieško išskirtinių formų ir spalvų, kad kartais net sunku pasakyti, kokia t...
-
Apie išmokas Lietuvos ūkininkams: tai yra skandalas
Ūkininkai piktinasi – konkuruoja toje pačioje rinkoje, tačiau gauna kone trečdaliu mažesnes Europos Sąjungos (ES) paramos išmokas nei vidurkis. Kad padėtį reikia išlyginti, sako ir naujasis žemės ūkio ir maisto eurokomisaras, ta...
-
Iki istorinio žingsnio liko nedaug: bus gražus, įprastas savaitgalis, lemputės nė nesumirksės
Liko vos dvi savaitės iki istorinio žingsnio – Baltijos šalys atsijungs nuo sovietinės elektros sistemos, dar kitaip vadinamo BRELL žiedo. ...
-
Lietuva tęsia milijardų paieškas
Siūlymų, iš kur gauti pinigų gynybai, kaip iš gausybės rago. Prezidentūra norėtų gauti daugiau lėšų apmokestindama valstybės rezervus, paimti ir įdarbinti žmonių indėlius, dar labiau prispausti šešėlį, na ir, ...
-
Lietuvoje – vis daugiau darbo jėgos iš užsienio: prakalbo apie vieną šalį
Lietuvoje daugėja leidimą gyventi šalyje turinčių filipiniečių, dvigubai padidėjo leidimus turinčių Pakistano, Bangladešo ir Indijos piliečių skaičius, rodo sausio mėnesio Migracijos departamento duomenys. ...
-
Kelionių organizatoriai: tikrai yra kelialapių juokingomis kainomis
Lietuvoje ir Europoje pastaraisiais metais žiemą trūkstant sniego, lietuviai šaltojo sezono atostogas vis dažniau praleidžia slidinėdami Skandinavijos šalyse, tačiau aktyviai keliauja ir po šiltuosius kraštus, sako turizmo ve...
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...