- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
-
Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o...
Lietuvos žurnalistų autoklubas išrinko jau 19 metų automobilių. Iš jų 5 kartus Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių nuomonė sutapo su Europos.
Kuo skiriasi Lietuvos ir Europos „Metų automobilio“ konkursai ir kodėl ne visada sutampa jų nugalėtojai?
Konkursai panašūs, laimėtojai skirtingi
Geriausiais tiek Lietuvoje, tiek Europoje tapo penki modeliai: „Ford Focus“ 1999 metais, „Peugeot 307“ 2002 m., „Ford S-Max“ 2007 m., „Volkswagen Golf“ 2012 m., ir „Opel Astra“ 2016 m.
„Metų automobilio“ rinkimų specifika panaši tiek Lietuvoje, tiek Europoje: nugalėtoją lemia geriausių regione automobilių srityje dirbančių žurnalistų komisija. Tik Lietuvoje jų 10, Europos rinkimuose – 58 iš 22 šalių. Išbandžiusios visus konkursui pateiktus automobilius komisijos išrenka geriausiųjų septynetą, iš kurio išrenkamas vienintelis, vertas metų geriausiojo vardo.
Lietuvoje geriausiai įvertintos „Ford“ ir „Škoda“ markės, metų automobilio titulą pelniusios po 4 kartus, toliau rikiuojasi „Volkswagen“, turintys tris „Metų automobilio“ titulus.
Europos metų automobilio konkurse daugiau egzotikos. Nuo pat konkurso pradžios 1964 metais čia pirmauja „Fiat“, laimėjusi 9 titulus, toliau rikiuojasi prancūziška „Renault“ markė su 6 metų automobiliais, trečią vietą dalinasi „Opel“ ir „Ford“ su 5 titulais. Po 4 kartus laimėjo „Peugeot“, „Volkswagen“, netgi „Citroen“ įvertintas 3 kartus. Tuo tarpu joks „Škoda“ modelis net į trejetuką nė karto nebuvo patekęs.
Nemažą dalį galutinio rezultato Europos konkurse nulemia žurnalistų nacionalizmas: vargu ar italas prancūzišką automobilį įvertins geriau nei „Fiat“, kaip ir joks vokietis nesuteiks britiškam modeliui pirmenybės prieš „Volkswagen“. Tai iš dalies paaiškina, kodėl čekiški automobiliai neužima aukštų vietų – šios šalies žurnalistų komisijoje gerokai mažiau nei didžiųjų Europos valstybių atstovų.
Europiečiai ieško inovacijų
Ko automobilyje ieško Europos metų automobilio komisija, kad titulus iškovoja Lietuvoje pripažinimo nesulaukiantys „Fiat 500“, „Opel Ampera“, „Renault Clio“ ar „Nissan Micra“ ar „Fiat Punto“?
„Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės, yra inovacijos, saugumas ir tai, kiek automobilio gauni už mokamus pinigus. Tai esminės savybės, už kurias atiduodame savo balsus“, – paaiškino Europos Metų automobilio komisijos narys iš Norvegijos Rune Korsvollas.
16 Europos metų automobilių jau išrinkęs komisijos narys pastebi, kad pagrindiniai kriterijai bėgant metams keičiasi: „Pastaruoju metu tarp svarbiausių vertinimo kriterijų įsibrovė ir automobilio saugumas. Vertiname tiek aktyvųjį, tiek pasyvųjį saugumą, taip pat labai svarbu rodikliu tapo aplinkosauga.“
Nei Europos, nei Lietuvos metų automobilio titulas nereiškia, kad su geriausiu automobiliu bus lengva gyventi. Tą patvirtina tokie dabar jau nurašyti Europos Metų automobiliai kaip „Peugeot 307“, „Alfa Romeo 147“, „Fiat Bravo“ ar netgi „Fiat Tipo“.
„Aš nei dėl vieno automobilio, kurį išrinkome, nesigailiu. Nesigailiu nei dėl vieno komisijos pasirinkimo, nes sprendimai priimami tam tikru metu turint tam tikras žinias. Tuo metu automobilis gali pasirodyti visokeriopai geras, techninės bėdos išlenda vėliau. Taigi iš mano pusės būtų neteisinga sakyti, kad komisija kažkada padarė klaidą. Jie renkasi geriausius šio laikmečio automobilius“, – aiškino Europos Metų automobilio rinkimų komisijos pirmininkas švedas Hakanas Matsonas.
Lietuviškame – kainos ir kokybės santykis
Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius tikina, kad mūsų šalyje galioja tie patys kriterijai renkantis geriausią automobilį, tik eilės tvarka kitokia: tai kainos ir kokybės santykis, inovacijos, techninis progresas.
Tokie kriterijai lemia, kad Lietuvoje nugalėtoju kartą tapo „premium“ segmento atstovas, A klasės „Mercedes-Benz“, o pastaraisiais metais „Porsche Macan“ bei „Audi A4“ tik per plauką netapo „Metų automobiliais“.
Didžiąją dalį skirtumų lemia auditorija, kuriai ir yra renkamas metų automobilis. Europos didmiesčio gyventojas įsimylės „Fiat 500“, lietuvis mieliau važiuos su „Škoda“, o aukštesnes pajamas turintis tautietis žiūrės į „premium“ pusę: tą įrodo „Metų automobilio“ geriausių septynetuke atsidūrusių modelių populiarumas Lietuvos rinkoje.
Metai Europos metų automobilis Lietuvos metų automobilis
1998 Alfa Romeo 156 Mercedes-Benz A-Class
1999 Ford Focus Ford Focus
2000 Toyota Yaris Škoda Fabia
2001 Alfa Romeo 147 Ford Mondeo
2002 Peugeot 307 Peugeot 307
2003 Renault Megane Mazda 6
2004 Fiat Panda Volkswagen Golf
2005 Toyota Prius Škoda Octavia
2006 Renault Clio Volkswagen Passat
2007 Ford S-Max Ford S-Max
2008 Fiat 500 Kia Cee‘d
2009 Opel Insignia Škoda Superb
2010 Volkswagen Polo Subaru Legacy
2011 Nissan LEAF Ford C-Max
2012 Opel Ampera Hyundai i40
2013 Volkswagen Golf Volkswagen Golf
2014 Peugeot 308 Škoda Octavia
2015 Volkswagen Passat Nissan Qashqai
2016 Opel Astra Opel Astra
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...