Lietuviai geriausiais automobiliais renka „Škoda“ bei „Ford“, o Europa – „Fiat“

  • Teksto dydis:

Lietuvos žurnalistų autoklubas išrinko jau 19 metų automobilių. Iš jų 5 kartus Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių nuomonė sutapo su Europos.

Kuo skiriasi Lietuvos ir Europos „Metų automobilio“ konkursai ir kodėl ne visada sutampa jų nugalėtojai?

Konkursai panašūs, laimėtojai skirtingi

Geriausiais tiek Lietuvoje, tiek Europoje tapo penki modeliai: „Ford Focus“ 1999 metais, „Peugeot 307“ 2002 m., „Ford S-Max“ 2007 m., „Volkswagen Golf“ 2012 m., ir „Opel Astra“ 2016 m.

„Metų automobilio“ rinkimų specifika panaši tiek Lietuvoje, tiek Europoje: nugalėtoją lemia geriausių regione automobilių srityje dirbančių žurnalistų komisija. Tik Lietuvoje jų 10, Europos rinkimuose – 58 iš 22 šalių. Išbandžiusios visus konkursui pateiktus automobilius komisijos išrenka geriausiųjų septynetą, iš kurio išrenkamas vienintelis, vertas metų geriausiojo vardo.

Lietuvoje geriausiai įvertintos „Ford“ ir „Škoda“ markės, metų automobilio titulą pelniusios po 4 kartus, toliau rikiuojasi „Volkswagen“, turintys tris „Metų automobilio“ titulus.

Europos metų automobilio konkurse daugiau egzotikos. Nuo pat konkurso pradžios 1964 metais čia pirmauja „Fiat“, laimėjusi 9 titulus, toliau rikiuojasi prancūziška „Renault“ markė su 6 metų automobiliais, trečią vietą dalinasi „Opel“ ir „Ford“ su 5 titulais. Po 4 kartus laimėjo „Peugeot“, „Volkswagen“, netgi „Citroen“ įvertintas 3 kartus. Tuo tarpu joks „Škoda“ modelis net į trejetuką nė karto nebuvo patekęs.

Nemažą dalį galutinio rezultato Europos konkurse nulemia žurnalistų nacionalizmas: vargu ar italas prancūzišką automobilį įvertins geriau nei „Fiat“, kaip ir joks vokietis nesuteiks britiškam modeliui pirmenybės prieš „Volkswagen“. Tai iš dalies paaiškina, kodėl čekiški automobiliai neužima aukštų vietų – šios šalies žurnalistų komisijoje gerokai mažiau nei didžiųjų Europos valstybių atstovų.

Europiečiai ieško inovacijų

Ko automobilyje ieško Europos metų automobilio komisija, kad titulus iškovoja Lietuvoje pripažinimo nesulaukiantys „Fiat 500“, „Opel Ampera“, „Renault Clio“ ar „Nissan Micra“ ar „Fiat Punto“?

„Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės, yra inovacijos, saugumas ir tai, kiek automobilio gauni už mokamus pinigus. Tai esminės savybės, už kurias atiduodame savo balsus“, – paaiškino Europos Metų automobilio komisijos narys iš Norvegijos Rune Korsvollas.

16 Europos metų automobilių jau išrinkęs komisijos narys pastebi, kad pagrindiniai kriterijai bėgant metams keičiasi: „Pastaruoju metu tarp svarbiausių vertinimo kriterijų įsibrovė ir automobilio saugumas. Vertiname tiek aktyvųjį, tiek pasyvųjį saugumą, taip pat labai svarbu rodikliu tapo aplinkosauga.“

Nei Europos, nei Lietuvos metų automobilio titulas nereiškia, kad su geriausiu automobiliu bus lengva gyventi. Tą patvirtina tokie dabar jau nurašyti Europos Metų automobiliai kaip „Peugeot 307“, „Alfa Romeo 147“, „Fiat Bravo“ ar netgi „Fiat Tipo“.

„Aš nei dėl vieno automobilio, kurį išrinkome, nesigailiu. Nesigailiu nei dėl vieno komisijos pasirinkimo, nes sprendimai priimami tam tikru metu turint tam tikras žinias. Tuo metu automobilis gali pasirodyti visokeriopai geras, techninės bėdos išlenda vėliau. Taigi iš mano pusės būtų neteisinga sakyti, kad komisija kažkada padarė klaidą. Jie renkasi geriausius šio laikmečio automobilius“, – aiškino Europos Metų automobilio rinkimų komisijos pirmininkas švedas Hakanas Matsonas.

Lietuviškame – kainos ir kokybės santykis

Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius tikina, kad mūsų šalyje galioja tie patys kriterijai renkantis geriausią automobilį, tik eilės tvarka kitokia: tai kainos ir kokybės santykis, inovacijos, techninis progresas.

Tokie kriterijai lemia, kad Lietuvoje nugalėtoju kartą tapo „premium“ segmento atstovas, A klasės „Mercedes-Benz“, o pastaraisiais metais „Porsche Macan“ bei „Audi A4“ tik per plauką netapo „Metų automobiliais“.

Didžiąją dalį skirtumų lemia auditorija, kuriai ir yra renkamas metų automobilis. Europos didmiesčio gyventojas įsimylės „Fiat 500“, lietuvis mieliau važiuos su „Škoda“, o aukštesnes pajamas turintis tautietis žiūrės į „premium“ pusę: tą įrodo „Metų automobilio“ geriausių septynetuke atsidūrusių modelių populiarumas Lietuvos rinkoje.

Metai Europos metų automobilis Lietuvos metų automobilis

1998 Alfa Romeo 156 Mercedes-Benz A-Class

1999 Ford Focus Ford Focus

2000 Toyota Yaris Škoda Fabia

2001 Alfa Romeo 147 Ford Mondeo

2002 Peugeot 307 Peugeot 307

2003 Renault Megane Mazda 6

2004 Fiat Panda Volkswagen Golf

2005 Toyota Prius Škoda Octavia

2006 Renault Clio Volkswagen Passat

2007 Ford S-Max Ford S-Max

2008 Fiat 500 Kia Cee‘d

2009 Opel Insignia Škoda Superb

2010 Volkswagen Polo Subaru Legacy

2011 Nissan LEAF Ford C-Max

2012 Opel Ampera Hyundai i40

2013 Volkswagen Golf Volkswagen Golf

2014 Peugeot 308 Škoda Octavia

2015 Volkswagen Passat Nissan Qashqai

2016 Opel Astra Opel Astra



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių