Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau

2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiems naudotų automobilių pardavėjams 2024 metai buvo geri.

Baisūs laikai, kai dėl pandemijos ir karo Ukrainoje automobilių kainos augo – baigėsi.

„Buvo metų – kai nieko nebuvo, buvo metų – kai buvo brangu, tai šiais metais viskas grįžo į stabilumą“, – sakė „Mototoja“ automobilių pardavimo departamento vadovas Gediminas Jekenta.

Stabilu ir kalbant apie variklius. Naudotų automobilių rinkoje vis dar karaliauja dyzelis.

„Naudotų, importuojamų modelių segmente 65 procentai vis dar buvo dyzeliai. Čia stiprių pasikeitimų nėra. Prieš metus ta dalis buvo 70 proc., tai jų šiek tiek mažėja, bet mažėja nestipriai“, – kalbėjo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas.

Įdomi tendencija su elektromobiliais.

„Lietuvoje vis dar karaliauja dyzeliniai varikliai, universalo kėbulu, tokie ekonomiški, universalūs automobiliai“, – teigė „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Kiti dyzelinių automobilių parduoda kaip tik mažiau. Ir toliau paklausūs vadinamieji SUV‘ai – aukštesnės prošvaisos automobiliai.

„SUV‘ai – populiariausia mūsų prekė šiai dienai, vidutinė kaina apie 10-15 tūkstančių“, – šnekėjo „BRC“ vadovas Mindaugas Slovikas.

„Kai kam yra svarbu aukščiau sėdėti ir nebijoti užvažiuoti į kokią duobę ar bordiūrą, tai dėl to renkasi. Matomumas geresnis aukščiau sėdint“, – aiškino P. Valiukėnas.

Tačiau liūdna tendencija ta, kad pats automobilių parkas kiekvienais metais vis senėja.

„Mūsų vidinis automobilių parkas kiekvieną ketvirtį bent jau 2-3 mėnesiais pasensta, nepaisant to, kad importuojami vis naujesni automobiliai“, – sakė G. Dauparas.

Tad paskutiniais duomenimis vidutinis registruotų automobilių amžius siekia beveik 17 metų. Prastai skintis kelią Lietuvos rinkoje kol kas sekasi ir elektromobiliams.

„Elektromobiliai patyrė visišką fiasko, nes tiek Lietuvoje, tiek Europoje jų registracijos mažėja. Kai svajojo, kad visi persės į elektromobilius, tai ta svajonė, kaip aš sakau, gimė negyva. Elektromobilis niekam nereikalingas“, – tikino Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Kas dar labai gąsdina žmones tai didelis nuvertėjimas naujų elektromobilių. Žmonės gal to ir prisibijo, ir apskritai šiek tiek sustojo elektromobilių prekyba“, – teigė P. Valiukėnas.

Kiti pardavėjai pastebi, kad greitesnis jų nuvertėjimas elektromobilius šiek tiek gelbėja. Kai kuriuos pirkėjus ta mažesnė kaina ir sugundo.

„Įdomi tendencija su elektromobiliais. Naudotų elektromobilių kainos gana smarkiai krenta, dėl to jų šiek tiek daugiau parduodame“, – aiškino M. Slovikas.

Prieš metus elektromobiliai sudarė 2,2 procento visų įvežtų automobilių, šiemet – 3 procentus. Hibridiniai automobiliai kur kas populiaresni ir kasmet populiarėja. Šiemet kas penktas įvežtas automobilis – hibridinis.

„Hibridas – toks tarpinis sprendimas, kuris gal ir nėra labai geras, bet šiai dienai pagal CO2 išmetimus, pagal registracijos taršos mokesčius, tai yra tas pasirinkimas, ką žmonės vis dažniau ima“, – tikino V. Baršys.

LNK stop kadras

Vidutinė parduodamo naudoti automobilio kaina siekia kiek daugiau nei 9 tūkstančius eurų. Net ir naujesnius naudotus automobilius pardavinėjantys mato, kad žmonės šiais metais ieško vis pigesnių automobilių.

„Praėjusiais metais buvo 15 tūkstančių eurų, šiais metais 12 tūkstančių eurų. Tai pakankamai reikšminga suma“, – teigė P. Valiukėnas.

Pigesni automobiliai vilioja pirkėjus. Tą pastebi ir oficialūs populiarių markių atstovai, pradėję prekiauti automobiliais, kurių kainos prasideda nuo 8 tūkstančių eurų.

„Grąžina įmonės arba privatūs asmenys grąžina automobilį, kurio per COVID-19 nenorėjo keisti. Tokie automobiliai labai paklausūs“, – sakė G. Jekenta.

Populiariausi parduodami modeliai taip pat nesikeičia jau keli metai iš eilės.

„Iš vokiškų automobilių daugybę metų dominuoja „Golf“, „Passat“, BMW 5, BMV 3. „Toyota Auris“, „Toyota Prius“ šiek tiek iškreipia rinką, nes visi pavežėjai renkasi“, – vardijo G. Dauparas.

Taip pat parduodama vis mažiau automobilių su mechanine pavarų dėže.

„Mechaniką kuo toliau tuo sunkiau parduoti ir mechanikos entuziastų mažėja. Bet tų pačių mechanikų ir patys gamintojai naujų nebegamina, tai kuo naujesnis automobilis, tuo mažiau galimybių rasti mechaninį, net ir norint“, – tikino V. Baršys.

„Regitros“ duomenimis iš viso Lietuvoje registruota 1 740 847 automobilių, iš jų dyzelinių – 1 145 956 arba 66 procentai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

europa atsipurto hibridais

europa atsipurto hibridais  portretas
Hibridas - ačiū nereikia.Jau ir Lietuva užversta tai nelikvidais.

Onė

Onė portretas
Gelbėk savo protą žurnaliste jei dar įmanoma

egoistas

egoistas portretas
ekologiskiausias tas automobilis, kurio pardavimo aina maziausia- vadinasi jam pagamint reikejo maziau zaliavu ir energijos, toliau ekologiskumas skaiciuojamas kiek brangus kuras, kuri jis ryja ir kiek jo suryja plius remonto kainos iki kol utilizuojamas. Kurio auto sitos sumos bus mazesnes tas ir ekologiskesnis. o kad elektromobilis ismeta baisia tarsa afrikos vaikam ir besivystanciom salim, o ne i issivysciusios salies didmiescio senamiesti tai ne toks jau cia ir ekologiskumas. nu as suprantu kad man mano sveikata svarbiau nei visi zimbabves vaikai kartu paemus, bet tame ner ekologijos tik egoizmas ir isdidumas
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių