- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusią savaitę Rusija paskelbė dvi ypatingas naujienas, susijusias su jūriniu transportu, kurios jau laikomos ir melu, ir „vasiukais“.
„Rosatom“ konteinerinis laivynas
Daug dėmesio, ir ne tik Rytų Europos regione sulaukė Rusijos „Rosatom“ bendrovės pareiškimas, kad ji kurs laivyną, konteinerius gabensiantį Šiaurės jūros keliu.
Pranešta, kad atominius ledlaužius valdanti Rusijos federalinė įmonė „Rosatom“ ims paskolą ir statys 55 konteinervežių laivyną. Jis neva konkuruotų su didžiausiomis pasaulio konteinerinės laivybos kompanijomis.
Iš pradžių ši atominių ledlaužių laivyno kompanija skelbė dalį konteinerinių laivų frachtuosianti.
Nauji, grandioziniai Rusijos transporto projektai tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje sutinkami su tam tikra pašaipa.
Toks „Rosatom“ pareiškimas atsirado po to, kai dalis didžiausių konteinerinės laivybos kompanijų, kaip „Maersk Line“, MSC, pareiškė, kad jos niekada nekeisiančios tradicinio konteinerių gabenimo kelio iš Azijos į Europą per Sueco kanalą. Rusija siūlo trumpesnį, vadinamąjį Šiaurės kelią, kuris eitų per Norvegijos, Barenco, Karos, Laptevo, Rytų Sibiro ir Beringo jūras.
„Lugaport“ projektas
Kita praėjusios savaitės naujiena yra tai, kad Rusijos geležinkelių operatorius „Novotrans“ transporto savaitės forume Maskvoje pristatė grandiozinį projektą „Lugaport“.
Jo tikslas esantis iš rytinės Baltijos šalių uostų ištraukti paskutinius rusiškus krovinius - anglis, medieną, metalą ir grūdus ir siųsti juos per „Novotrans“ siūloma kurti terminalą.
„Lugaport“ uosto dalį sudarytų penkios krantinės Jakutijoje iki bendro 1,5 km ilgio.
Per jas „Novotrans“ per metus siūlosi krauti iš Baltijos šalių „ištrauktas“ 22 mln. tonų anglių ir kokso, 8 mln. tonų grūdų ir 7 mln. tonų geležies rūdų.
Šių krovinių pervedimas į savus uostus Rusijos ekonomikai per metus neva duotų 17,5 mlrd. rublių (apie 250 mln. eurų) naudą.
Tam, kad „Lugaport“ uosto projektas pradėtų veikti, turi būti pastatytas didelis tiltas per Lenos upę.
Lietuvos beveik nepalies
Tiek „Lugaport“, tiek „Rosatom“ konteinerinis laivynas yra Rusijos šiaurės regiono įsisavinimo dalis.
Vykstant visuotiniam klimato atšilimui ir tirpstant ledynams tokie projektai gali pasirodyti lengviau įgyvendinami. Tačiau tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje jie sutinkami su tam tikra pašaipa.
Rusijoje nuo Petro I laikų yra gyvas posakis, kad reikia kirsti jūrinį langą į Vakarus. Mūsų dienomis šis posakis greičiausiai tiktų ir Šiaurės projektams. Rusija jau įrodė, kad kai „langą kerta“ valstybės įmonės su federalinio biudžeto parama, kažkas išeina. Geriausias pavyzdys yra tuščioje vietoje atsiradęs Ust Lugos uostas.
Dėl „Lugaport“ ar „Rosatom“ konteinerinio laivyno Lietuva ar Klaipėdos uostas greičiausiai nieko nepajustų. Per Lietuvą jau beveik nebekeliauja rusiški kroviniai. Praradimus pajustų tik Latvijos ir Estijos uostai.
Iš Šiaurės jūros kelio vystymo tolimoje perspektyvoje galbūt kažką laimėtų per Lietuvą tiesiama europinė „Rail Baltic“ vėžė, nes ja galėtų keliauti dalis konteinerių ir iš šiaurės. „Rail Baltic“ greičiausiai neturės didesnio ryšio su Klaipėdos uostu, nes jų keliai ir krovinių srautai susikryžiuos, o ne eis paraleliai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusijos baimės dėl Gdansko ir Klaipėdos uostų: kodėl merdi jūrinė industrija?16
Be Lietuvos, Rusija surado ir kitą priežastį, kodėl jos jūrinė industrija Kaliningrado srityje merdi. ...
-
Neregėto masto užmojis: sankcija skatina Latviją suvalstybinti uostus2
Latvijos tranzito verslą sukrėtė iki šiol Baltijos jūros regione neregėto masto įvykis. ...
-
MSC laivai – tarp didžiausių teršėjų11
Jūrų laivai išskiriami tarp didžiausių pasaulio teršėjų, o MSC kompanija yra viena iš jūros srities teršėjų lyderių. ...
-
Leido bylinėtis su Rusijos laivybos kompanija1
Klaipėdoje atsiranda vis daugiau bendrovių, kurioms skolinga Rusijos Murmansko laivininkystės kompanija. ...
-
Žuvininkystės valdininkų laukia nauja reforma4
Tai, kaip neefektyviai yra valdoma Lietuvos valstybė, geriausiai parodo išpūstas žuvininkystės sistemos valdymo aparatas. ...
-
Sankcijos – už netvarkingą laivų pjaustymą: laukia tūkstantinės baudos2
Europos Sąjungai pradėjus kovoti su senais laivais atsikratančiais savininkais, sankcijos įvedamos ir Lietuvoje. ...
-
Menkių karas tarp profesionalų ir mėgėjų: žvejai įžvelgia neteisybę13
Praėjusią savaitę Klaipėdoje suburta iniciatyvinė grupė, kuri sieks Lietuvos valdžiai įrodyti, kad nereikėtų naikinti turistinio menkių žvejybos verslo. ...
-
Naujam DFDS laivui suteiktas vardas3
„Tulipa Seaways“ yra antrasis didžiulis ro-ro krovinių laivas iš „Flensburger Schiffbau-Gesellschaft“, skirtas DFDS laivynui. Šis keltas aptarnaus maršrutą Roterdamas-Iminghamas ir savo darbą pradės dar &scaron...
-
„Vakarų laivų remontas“ užbaigė „Spliethoff“ laivų modernizacijos projektą
Prieš metus pasirašę kontraktą su Olandijos kompanija „Spliethoff“, bendrovė „Vakarų laivų remontas“ (VLR), priklausanti bendrovei „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupei, užbaigė penkių S tipo l...
-
Klaipėdiečiai Norvegijoje įgyvendina iššūkio vertus projektus1
Norvegijoje kruizinių laivų interjero darbus atliko UAB „Aros Marine“ 250 darbuotojų komanda. Klaipėdoje sėkmingai veikianti laivų interjero įrengimo įmonė UAB „Aros Marine“ pirmąjį metų ketvirtį pradėjo įgyvendinusi did...