- Gintarė Adamonytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau kelis dešimtmečius pagrindinė Kauno centro gatvė skirta tik pėstiesiems. Tačiau nuo to laiko, kai šioje vietoje apskritai buvo nutiestas kelias, daug kas stipriai keitėsi.
Transporto priemonių kaita
„1887 metais belgų inžinieriui E.O.Diuponui duota koncesija įrengti arklių tramvajų „konkę“. 1892 metais tramvajus pajudėjo: nuo geležinkelio stoties Laisvės alėja iki Rotušės. „Konkė“ išstūmė žydų „balagolus“. Kas tai? Ogi diližanai, traukiami keturių arklių. Į antrą planą nuslinko įvairios „kalamaškos“, „drožkos“, - iškalbinga pastraipa spaudoje, akcentuojanti pirmąsias transporto priemones, riedėjusias Laisvės alėjoje bei jų kaitą.
Panašiu laikmečiu kaimyninėse šalyse, net Latvijoje, jau veikė ir elektriniai tramvajai. Daugelis lietuviškąsias „konkes“ laikė net šalies atsilikimo požymiu, tačiau elektra varomų transporto priemonių Kaune taip ir neatsirado. Tai sąlygojo eksploatavimo brangumas.
Pirmosios moderniausios Laisvės alėja prariedėjusios susiekimo priemonės buvo autobusai. Tai įvyko trečiajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje. Jos ne tik buvo itin naujoviškos, bet ir nereikalavo didelių išlaidų – mat benzinas tuomet nebuvęs brangus.
Galiausiai sovietų laikais Kaune atsirado troleibusai. Jie važinėjo visame miesto centre, tačiau Laisvės alėja buvo aplenkta. Naujajam transportui pasirinktos lygiagrečiai einančios Donelaičio ir Kęstučio gatvės.
Svarbu paminėti ir tai, kad Laisvės alėja visiškai nuklota asfaltu buvo 1930-1940 metais. Tuo laiku joje pradėjo rodytis ir vis gražesni, puošnesni bei prabangesni autobusai bei automobiliai.
Virsmas pėsčiųjų gatve
1981 metų spalio 7 dieną spaudoje pasirodė vienos telegramų agentūros pranešimas, kad „svarbiausia Kauno gatvė – Laisvės alėja – po rekonstrukcijos tapo pėsčiųjų gatve. Prekės ir produktai į daugybę alėjoje įsikūrusių parduotuvių ir valgyklų atvežami gretutinėmis gatvėmis. Jomis nukreiptas ir keleivinis transportas.“
Nuo tada iki pat šių dienų Laisvės alėjoje karaliauja tik pėstieji bei dviratininkai. Automobiliams ar kitoms transporto priemonėms čia įvažiuoti leidžiama tik su specialiais leidimais.
Kitąmet ketinama pradėti šios miesto centro gatvės rekonstrukciją, o kartu – planuojama atkurti ir senosios „konkės“ bėgius. Tik dabar jais riedėtų ne arklių tempiami tramvajai, o elektros energija varomi vagonėliai. Beje, kol kas svarstoma juos nutiesti per visą Laisvės alėją, o ateityje – gal net Vilniaus gatve iki pat Rotušės aikštės.
Daugiau nei prieš metus Kauno miesto savivaldybėje buvo svarstoma galimybė į šią gatvę sugrąžinti automobilių eismą. Siūlyta šioms transporto priemonėms leisti važiuoti nuo 18 iki 24 valandos, tačiau toks siūlymas buvo atmestas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įvardijo, kur labiausiai padidėjo oro užterštumas: neturi džiuginančių žinių
Aplinkos apsaugos agentūra praneša, kad trečiadienį fiksuojamos padidėjusios valandinės kietųjų dalelių koncentracijos Vidurio Lietuvoje. ...
-
Naujovė Kaune: skaičiai tokie, kokių nėra daugiau niekur Europoje
Praėjusių metų birželį Kaune įrengtos pirmosios inventoriaus pasiskolinimo stotelės tapo itin dažna kauniečių laisvalaikio pramoga. Per pusmetį visuose aštuoniuose mieste veikiančiuose punktuose užfiksuota per 10 tūkstančių sesijų. Pats...
-
Klinika Kaune – tyrimo akiratyje: mediko elgesys pacientę šokiravo
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įspėjo privačią kliniką Kaune dėl priekabiavimo lyties pagrindu. ...
-
Trumpai ir aiškiai: kur kreiptis mieste pastebėjus gyvūno gaišeną?5
Ne vienas esame pastebėję negyvą gyvūną gatvėje, parke ar kur kitur mieste. Tokiais atvejais norėtųsi imtis veiksmų, bet dauguma sutrinka, ką tiksliai reikėtų daryti, kur kreiptis? ...
-
Nuo karo tarnybos atleidžiama vis daugiau jaunuolių: skaičiai stebina37
Pernai šaukimus atlikti privalomąją karo tarnybą gavo 372 Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenantys jaunuoliai, o ją atliko tik 46, rašo portalas „Rinkos aikštė“. ...
-
Vilijampolėje atidaryti Savarankiško gyvenimo namai8
Ilgą laiką neramaus būdo gyventojais garsėjęs bendrabutis Vilijampolėje, Lampėdžių gatvėje, pasikeitė neatpažįstamai. Penktadienį duris atvėrė iš pagrindų rekonstruotas pastatas – Savarankiško gyvenimo namai. Kaip prane&sca...
-
Veiksmas Kaune: nuo „Fluxus“ iki Robbie Williams
Šiemet Kaune suplanuoti renginiai, kuriuose gausu kultūros atspalvių, pramogų dvelksmo ir sporto aistros. Jau aišku, kad Kaune koncertus surengs ir pasaulinės žvaigždės. ...
-
Užfiksavo šokiruojantį vaizdą: troleibuso vairuotojas žiūrėjo pornografiją71
Kaune viešojo transporto keleivė nustėro pamačiusi netikėtus vaizdus. Anot jos, troleibuso vairuotojas žiūrėjo pornografiją. Bendrovė „Kauno autobusai“ tikina, kad toks atvejis neturi precedento. ...
-
Kaunas nori tramvajaus: kodėl miestiečiams prireikė naujos viešojo transporto rūšies?209
Klaipėdai tramvajaus atsisakius, nes neefektyvu, Vilniuje idėjai stringant, ar tokios transporto priemonės reikia, ar ne, Kaune nuspręsta, kad tramvajaus reikia. ...
-
Automobilių sporto veteranai ir svečiai varžėsi slalomo varžybose
Nors didžiosios metų šventės jau prabėgo, automobilių sporto veteranams Naujieji metai išaušta tik po tradicinio slalomo turnyro. Sausio 11 d. ši automobilių sporto veteranų ir svečių kalėdinio slalomo fiesta griaudėjo Ak...