Teismas patvirtino: įmonė „Pigu“ klaidino vartotojus

  • Teksto dydis:

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Pigu” skundą ir patvirtino 2016 m. birželio 21 d. Konkurencijos tarybos nutarimą, kuriuo pripažinta, jog bendrovė, užsiimanti elektronine prekyba internetu, skleidė vartotojus klaidinusius kvepalų ir buitinės technikos reklaminius pasiūlymus.

Konkurencijos tarybos ekspertų vertinimu, 2015 m. liepos 29 d. internete bei naujienlaiškyje Bendrovės skleista reklama „Didysis vasaros išpardavimas; Kvepalų ir buitinės technikos pasiūlymai vienai dienai!; iki – 80 proc.“; „Kvepalų ir buitinės technikos pasiūlymai vienai dienai!; iki – 80 proc.“; „Kvepalų ir buitinės technikos pasiūlymai vienai dienai!; iki – 80 proc.“; „SUPER pasiūlymas! Kvepalai ir buitinė technika iki – 80 proc. pigiau!“ klaidino pirkėjus. Vartotojams buvo siūloma įsigyti dviejų skirtingų kategorijų prekių su nuolaidomis iki 80 proc., tačiau paaiškėjo, kad kvepalai su 80 proc. nuolaida akcijos metu buvo siūlomi tik vieni, o buitinei technikai aukščiausia taikyta nuolaida (pagal www.pigu.lt tinklalapyje nurodytą informaciją) siekė tik 58 proc.

Už skleistą ir pirkėjus klaidinančią reklamą Konkurencijos taryba bendrovei skyrė 5400 eurų baudą.

VAAT sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo gali būti apskųstas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Tai jau antras bendrovės pažeidimas per pastaruosius dvejus metus. 2015 metais Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovė skleidė klaidinančią įvairių prekių reklamą ir nurodė nepagrįstą naudą vartotojams. Įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad bendrovės elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus, Konkurencijos taryba skyrė 7630 eurų baudą.

Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai – nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2016 m. atnaujino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires. Gairės papildytos nauja praktika ir pavyzdžiais, kurie padės reklamos davėjams, kūrėjams ir kitiems reklaminės veiklos subjektams įsivertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti ir/ar neleidžiama lyginamoji. Taryba taip pat patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose, kurios, tikimasi, padės formuoti sąžiningus reklaminius pasiūlymus ir neklaidinti vartotojų.

Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m. išnagrinėjo 427 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 159 įspėjimus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių