- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Lietuvos vairuotojų, automobilio priežiūrai ir remontui kasmet skiriančių iki 500 eurų, dalis, palyginti su 2015 m., išliko beveik tokia pati. Tačiau šiek tiek – 5 proc. punktais – išaugo vairuotojų, į automobilio remontą investuojančių net 500–1000 eurų per metus, skaičius.
„Jau kelintus metus iš eilės stebime panašias tendencijas automobilių priežiūros ir remonto srityje – tai rodo, kad lietuviai stabiliai rūpinasi savo transporto priemonių technine būkle. Visgi šiek tiek padidėjo vairuotojų, automobilio remontui išleidžiančių ir iki 1000 eurų per metus, skaičius – tokių šiemet jau kas septintas“, – sako bendrovės „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.
Vertindami skirtingus automobilio priežiūros ir gedimų prevencijos aspektus, 61 proc. Lietuvos vairuotojų teigia nevažinėjantys techniškai netvarkingu automobiliu, 54 proc. reguliariai tikrina automobilio techninę būklę, o 41 proc. vairuotojų iškart šalina net smulkius automobilio gedimus.
„Nuo praėjusių metų respondentų, iškart šalinančių net menkiausius automobilio gedimus, dalis padidėjo 10 proc. Tai iš dalies galima sieti ir su išaugusiomis išlaidomis automobilio priežiūrai ir remontai – tikėtina, jog vairuotojai savo automobilio technine būkle ir gedimų prevencija rūpinasi vis labiau“, – sako A. Miežys.
Rūpindamiesi nuosava transporto priemone Lietuvos vairuotojai vis daugiau dėmesio skiria degalų, kuriuos pila į savo automobilio baką, kokybei. 44 proc. apklaustųjų teigia, kad renkasi tik kokybiškus degalus. Tai – 10 proc. punktų daugiau nei praėjusiais metais. 42 proc. vairuotojų taip pat teigia neperkantys neaiškios kilmės degalų iš nelegalių prekiautojų.
Nors svarbiausi kriterijai renkantis degalus lietuviams išlieka kaina ir mažesnės degalų sąnaudos, net 54 proc. respondentų teigė įvertinantys tai, kokį poveikį degalai turės automobilio varikliui.
„Vairuotojai pamažu supranta, kad nekokybiški degalai gali nulemti variklio, degalų purkštukų ir visos degalų tiekimo sistemos gedimus, užteršti degalų baką, filtrus ar variklių alyvą. Todėl šiuo metu šalies vairuotojai noriai renkasi degalus, kurie ne tik padeda užtikrinti geresnį variklio darbą, mažesnes degalų sąnaudas ir didesnę variklio galią, bet kartu yra ir draugiškesni aplinkai“, – teigia A. Miežys.
Pasak jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis naujos kartos dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių dalis. Ji padeda ne tik tausoti automobilio detales, bet ir lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas bei iki 4 proc. didesnę automobilio galią.
Tyrimą apie automobilių vairuotojų įpročius bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu atliko komunikacijos planavimo agentūra OMD. Tyrimo metu internetu buvo apklausti 1089 18-50 metų amžiaus interneto vartotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių20
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau9
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs1
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...